fredag 20 maj 2016

Mordsäsongen har börjat

Japp, då var det dags. 27 stycken obarmhärtigt avrättade ikväll. Bara runt Stentrolleland...
En snigelfälla skapad och utplacerad. Fler blir det.
Takpapp är sedan flera veckor monterad runt kanten på två av pallkragarna. Jag har till och med varit så vågad att jag sått bladspenat så nu är det upp till bevis för takpappen. Förra året länsade sniglarna pallkragen över en natt. Grannen har gett upp att odla annat än blommor i sina pallkragar...
Fällorna laddas med järnsulfat.
Heja mig.

#Blogg100
Dag 81

2 kommentarer:

  1. Hu!!! Pv har också börjat mördandet ..., och idag hittar han säkert många, det har regnat i natt och är daggvått i gräset. Bäst att jag går och tittar till hur det ser ut i drivbänken (som inte är nån drivbänk, bara en hög låda).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var förmodligen massor i trädgården igår, men jag tog bara en vända just runt den stora perennrabatten och pallkragarna... Målet är att inte komma upp i tre-fyrahundra stycken varje kväll under sommaren...

      Radera