lördag 21 maj 2016

Helg!

Så blir det helg och jag har all tid i världen åt hemmet och åt den lille snorige. Jag får göra scones själv, för han har alls inte tid att baka med sin mamma (och med tanke på näsduksförbrukningen är det kanske lika bra). Nä, nu är det lego som gäller på morgonkvisten. Och så står han där och bygger och leker och lyssnar på Babblarna på Spotify, alltmedan pappan sover och jag fixar frukost.
Och bums efter frukosten förkunnar han att "pappa, Noah upp leka tund" (pappa och Noah ska gå upp och leka en stund). Jaha ja :)

Mamman får tid att skura köksskåp -något alldeles ytterst välbehövligt...
Och pelargonerna får flytta ut på trappan, i alla fall under dagen och en blåvinge fladdrar förbi och äppelträden blommar ikapp med jordgubbsplantorna och syrenerna.

Eftermiddagen ska ägnas åt ogräsrensning, här finns massor av den varan. Och jag håller tummen för att de där mörka molnen som hopar sig på himlen bara tänker dra förbi. Det blir så blött att rensa ogräs i rengväder.

#Blogg100
Dag 82

2 kommentarer:

  1. Vilken vansinnigt härlig övervåning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Damen vi köpte huset av var konstnär och hennes man byggde ut övervåningen till henne för att hon skulle få en ateljé. När vi tittade på huset användes den fortfarande som just det. Första året vi bodde här kom det folk som tydligen var trogna gäster på konstrundan. Jag hade inte så många tavlor att visa upp ;)
      Vi använder den som synes främst som lekrum men tanken är att det, när barnen blivit större, ska bli ett hobbyrum.

      Radera