torsdag 5 maj 2016

Ett Foto I Timmen

Idag är det efit.
En efit i underbart väder!

Runt åtta
sitter vi vid frukostbordet.
 Runt nio
knäpper jag en bild på gullvivorna i trädgården, alltmedan pastan kokar och Cosmoshunden rastar sig själv.
 Runt tio
är vi på väg in till Örebro.
 Runt elva
är vi på Stora holmen och myser med lammen.
 Runt tolv
blir det, för oss, en premiärtur med Lilleputt-tåget.
 Runt ett
är det dags att säga hejdå till tåget och djuren och lekplatsen.
 Runt två
sliter jag mitt hår över de där rosorna som tycks ha klarat vintern så dåligt.
 Runt tre
har maken åkt till golfbanan, jag lägger in efitbilderna så här långt och barnet lastar sitt tåg med tusenskönor. Cosmos är moraliskt stöd.
Runt fyra
pratar jag med grannen, som flyttade in i höstas. Cosmos tycker att jag ska kasta boll istället.
 Runt fem
sticker bara huvudet upp ur badkaret. Och det är vääääldigt mycket vatten på golvet. Plask plask :)
 Runt sex
tittar vi på "Djur med Julia". Chipperkatten har ätit upp sin mat och kommer in och tvättar sig.
 Runt sju
pågår matlagning uppe i ateljén.
 Runt åtta
plockar jag in stolsdynorna, ställer undan uteleksakerna, njuter av den ljumma kvällsluften och solens sista strålar som skiner på lampan så att den ser ut att vara tänd.

7 kommentarer:

  1. Som vi har hängt på Stora Holmen, mina killar och jag! :) Efter djuren och Lilleputtetåget lockar trafikskolan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog ett antal turer dit i sommar -sonen var supernöjd och då är det ju lätt att vara förälder 😊 Trampbilarna är han ännu för liten för, men så småningom förstår jag att de kommer att locka.

      Radera
  2. En skal alltid kaste ball i steden...

    SvaraRadera
  3. Inne och kikar på din dag. Verkar ha varit en skön sådan.

    Hoppas ni får en fin helg!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Grannens rosor tvärdör varje vinter men blommor nåt otroligt varje sommar. :-D

    SvaraRadera
  5. Verkar ha varit en riktigt härlig dag.
    Vilken lyx att komma iväg till djur och tåg så där, för att inte tala om Cosmos som är så fin.

    SvaraRadera
  6. Jag vill åka lilleputtåg också ;)

    SvaraRadera