tisdag 24 maj 2016

En eftermiddag på sjukhus

Ena dagen på jobbet, andra dagen på sjukhuset. Så svänger det i den här graviditeten.
Idag fick vi åka in till sjukhuset igen och den här gången togs det på betydligt större allvar än tidigare. Nu fick vi se Bubblan på ultraljud för sjunde gången... Och det togs prover och konsulterades och gjordes hjärtljudskurvor.

Bubblan mådde bra och något annat var jag ju faktiskt inte direkt orolig över, så livlig som han varit. Däremot är jag åter ordinerad vila, att inte utföra fysisk aktivitet och inte lyfta. Det är minsann inte alla som har ett läkarintyg där det står att man ska gå och lägga sig  -jag tror allt att maken är lite avundsjuk ;) Sjukskrivning några veckor igen.


Hemma har sonen hängt med sin mormor precis hela dagen och är mer än nöjd. Så fantastiskt skönt att kunna åka iväg och veta att både djur och barn är hemma och har det så bra! Mormorn kom redan strax efter åtta i morse och då hade Noah hunnit springa och titta i fönstret mååånga gånger.
Undrar just vem av dem som är tröttast ikväll ;)

#Blogg100
Dag 85

8 kommentarer:

  1. Mormorn orkade handla också! Men visst är jag trött. Blir ju ganska intensivt, men samtidigt så roligt. Vilken skatt jag har!!!

    SvaraRadera
  2. Och vilken skatt föräldrarna har i den där mormorn!

    SvaraRadera
  3. Det var skönt att höra att Bubblan tycks må bra. Hoppas nu att Bubbelmamman får göra det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är vi glada om vi slipper fler extrakontroller utöver de som redan är planerade :)

      Radera
  4. Så skönt att allt tas på allvar och att du blir väl omhändertagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bemötandet den här gången var lika bra som de tidigare vi erfarit, med undantag från förra gången. Jag är hittills grymt imponerad av (och tacksam över) hur vården av gravida fungerar i Sverige!

      Radera