lördag 28 maj 2016

Den blomstertid nu kommer...

Kan det vara så att morgonpiggheten börjar återvända, eller är det bara en tillfällighet?
Förr var jag alltid så morgonpigg. Det försvann, som liksom över en natt, när jag fick barn. Kanske för att det först var måååånga nätter med mindre kvalitativ sömn och kanske för att kroppen behövde lång tid på sig att ta igen det?
Men nu minsann, den senaste veckan, har jag vaknat tidigt flera gånger. Gått upp minst en timme före barnet. I morse var jag till och med sugen på att gå ut en sväng. Bums man öppnar dörren möts man av en ljufvlig syréndoft.

Nu blir här ju inte några direkta promenader, men turligt nog finns en äng alldeles nära. Och jag konstaterar att nä, i år kan det nog bli lurigt att hitta blommor till midsommarstängerna, när allt blommar så tidigt.


En bukett med hundkäx, midsommarblomster, smörblommor och humleblomster får följa med hem.
Och igår såg vi att lupinerna blommade för fullt i dikesrenarna.

#Blogg100
Dag 89

2 kommentarer:

  1. Just det. Det noterade även jag .., lupinerna på väg att blomma!

    SvaraRadera