måndag 2 maj 2016

Bloggen fyller 10 år!

Idag är det jubileum minsann. Den här bloggen fyller tio år.
Och vilka tio år det har varit. Då skulle jag snart fylla 24. Idag är jag... tja... tio år äldre ;)

Jag vet att en och annan säger att småbloggarna är på väg att dö ut, men jag älskar den här formen av skrivande och sättet att göra något med bilderna. Jag tycker att det är en toppenbra form för att få utlopp för skrivklådan och jag tycker att det är kul att kunna gå tillbaka för att se vad vi gjort.
Jag motiveras av kommentarerna och jag har fått ett "bloggvänskontaktnät" som jag aldrig kunnat drömma om.

Det har blivit 4392 inlägg och i dagsläget är det i snitt 150 unika besökare om dagen, i allafall om man får tro den däringa statistiken.

Här kommer en tillbakablick

2/5 2006
Jag och Lurvig bor på en hästanläggning i Sigtuna. Jag arbetar som ridinstruktör och livet består av häst häst och häst.
Den här valborgshelgen var jag dock i Karlskogaland hos mor och far. Här går vi på nostalgipromenad i skolskogen där jag som barn lekt häst så många gånger.

 2/5 2007
Vi har haft familjedag på ridskolan. Med runt 600 i publiken och 105 prickiga barn som sprungit en käpphästkadrilj. Då visste vi ännu inte att de skulle uppträda på matinén i ett fullsatt Globen bara ett halvår senare.
Jag och Lurvig hade för övrigt flyttat till en lägenhet i Sigtuna och trivdes som fisken i vattnet.

2/5 2008
Nu har jag kommit till insikten att jag värdesätter vänner och familj för högt för att viga resten av mitt liv åt det totala hästlivet. Jag har lärt mig massor och haft jättefina år, men nu var det dags att prioritera annorlunda. Lägenheten har jag sagt upp och som ridintruktör ska jag bara jobba ett par månader till. Tydligen rätt säker på att komma in på lärarutbildningen i Örebro. Letar lägenhet för fullt, men det tycks vara lättare sagt än gjort.
 2/5 2009
har jag besökt familjedagen på min före detta arbetsplats och tydligen gjort någon form av imitation  på Björn Gustavsson (det hade jag alldeles förträngt).
För övrigt är snart de första två terminerna på lärarutbildningen klara, jag bor i en etta mitt i Örebro och tycker att allt känns precis helt rätt.

2/5 2010
följer vi fröken L, som bor hos oss varannan helg, till bussen.
Oss, det är jag och sambon... ja och så Lurvig förstås. Och vi bor i en tvåa alldeles precis bakom järnvägsstationen i Örebro.

2/5 2011
har finaste Lurvig lämnat oss efter flera års kronisk sjukdom som tillslut inte gick att hålla i schack. Nu är vi jourhem åt två kattdamer.
Till hösten är det dags för C-uppsats, vilken ska skrivas med sambon som jag numera är förlovad med. Utöver plugg är det en hel massa jobb och pengasparande. Sambon jobbar 50% som resurs i skolan samt eftermiddagar och kvällar som truckförare. Och jag vickar en hel massa, mest inom förskolan.

 2/5 2012
är vi färdiga med studierna och arbetar båda två som förskollärare.
Nu har vi varit och grillat hemma hos familjen V och han som snart ska bli min make är ute och spatserar på gräsmattan med deras Isabelle som ännu inte fyllt ett år.

2/5 2013
Vi letar hus! För fullt...
Maken har börjat jobba som lärare och jag är kvar i förskolan, nu som arbetslagsledare -ett riktigt roligt uppdrag i ett toppenbra arbetslag.
Och så har finaste Cosmoshunden bott hos oss i nästan ett år. Under våren har han vållat oss en hel massa oro med njurproblem, men nu är han pigg och glad :) Vi gör många många utflykter till skogen. Främst till Ånnaboda.

 2/5 2014
har vi i dagarna två haft finbesök hemma i vårt hus i Hallsberg. Här ses vännen Anna, som hjälper oss att kapa lite grenar i vårt plommonträd. I ytterligare två månader ska bebisen Pricken ligga i min mage.

 2/5 2015
Pricken var en Noah och den här dagen har vi besök av hans farbror som levererat rosen -en doppresent.
Maken jobbar och jag är föräldraledig med allt vad det innebär -föräldragrupper, babysång, fikaträffar, barnvagnspromenader, mormorsbesök och andra trevligheter. Vilken ynnest att få följa sitt eget barns utveckling och att alltid få finnas nära!

2/5 2016
är jag sjukskriven sedan en tid tillbaka, men ska börja jobba om en vecka. Maken är hemma föräldraledig. I helgen har vi både hunnit med att hälsa på mormorn och morfarn i Karlskogaland och ha fina vänner på besök. Precis sådär som jag önskade, den där gången när jag beslutade mig för att byta "livsstil". Och till hösten beräknas fina Noah bli storebror.
Älskade familj!


Tack allihop för de här tio åren!
Jag ser förstås fram emot minst tio till ;)

13 kommentarer:

  1. Grattis bloggen! Tiden går fort! Men det är kul att ha bloggen och alla bilder att titta tillbaka på!
    Själv missade jag mitt 10-årsjubileum, men får försöka komma ihåg 15 år 2022! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast om du har missat tioårsjubileet känner jag mig rätt säker på att det inte är femton år om sex år ;)

      Radera
    2. Hahaha, du har helt rätt!
      Jag var nog totalförvirrad när jag skrev det. Det är faktiskt 9 år sedan jag startade, 2007!!! Så jag kan fira nästa år!!!

      Radera
  2. Svar
    1. Här firades med tårta minsann... inte alls som en anledning att få äta just tårta... ;)

      Radera
  3. Grattis, grattis! Jag tror att jag har hängt med ganska länge på din blogg ,-) Själv har jag hållit på i elva år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har egentligen också hållit på i elva år, men befann mig först på blogs.se.
      Och jag tror också att du hängt med här rätt länge. Det måste väl vara hela sju år sedan bloggträffen?!

      Radera
  4. Grattis till de tio åren! Håller med dig, det är ett härligt sätt att få utlopp för skrivklåda och kreativitet och sedan är det berikande med bloggbekantingarna. Dig har jag följt i många år och på senare tid även din mamma! Önskar dig all lycka i framtiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sagt att någon gång skulle det vara kul att göra en bloggresa runt om i landet. Min äkta hälft är dock inte riktigt lika entusiastisk och nu med småbarn finns det kanske lämpligare saker att göra än att bila runt för att hälsa på människor mamma har träffat på nätet ;)

      Radera
  5. Grattis! Ja tänk så mycket som hänt på 10 år och så roligt att ha det dokumenterat! Jag har också följt sig länge och ser fram emot att få följa med länge till :-)
    Kul för barnen också att få ta del av när de blir stora, att få vara med både före födsel o efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se hur intresserad han är av den biten. Vi gör ju fotoböcker för varje år som kanske ger en mer lättläst översikt ;) Men jag tycker att det är roligt att kunna titta tillbaka!
      Har nog för övrigt hängt med dig ett bra tag också. Sedan innan Elliott fanns i alla fall :)

      Radera
  6. Följt dig... Inte sig... :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis x 3!

    Grattis till bloggen. Grattis till dig som skriver. Grattis till Prick nr 2 :-)

    Eftersom jag läst "bakåt" nu ikväll så hittade jag nyheten här som jag hurrade för nyss.

    Kör på med bloggen! Jag går på sparlåga men har inte slutat!

    SvaraRadera