söndag 8 maj 2016

Att ha en trädgård

Jag älskar att ha en trädgård!
För mig är det tidernas lyx att kunna öppna dörren och släppa ut både hund och barn. Breda ut en filt under äppelträden. Gå in och hämta lite förmiddagsfika. Titta på duvorna i skogsstråket och ligga på rygg och betrakta tre svanar högt upp i skyn.
Cosmos ligger utsträckt i skuggan och barnet växlar mellan att sitta hos oss och att springa runt och leka.
Alldeles precis utanför dörren.

I morgon stundar jobb fram till fem -ingen mjukstart, men välbehövlig lön.
Åtta veckor. 38 arbetsdagar.

#Blogg100
Dag 69

6 kommentarer:

  1. Så mysigt!
    Lycka till i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles underbart! Nu har jag någon form av förhoppning om att när det är dags gör ledighet igen kan man (snart) njuta av skuggan på nybyggd altan 😉

      Radera
  2. Förstår dig! Vi har ju bara en liten plätt gräsmatta men njuter ändå av att gå ut barfota på den och se hur saker växer i rabatterna.

    Tänk vilket väder det är nu också. Sommar så det förslår och blir över!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går så fort nu när vårblommorna ersätter varandra och rabarbern snart går att skörda. Så härligt!

      Radera
  3. Tomten verkar enorm ....,jag blev så snopen när jag såg andra villor i närheten på nån annan bild :) Och så underbart att ni hittat rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, tomten är inte alls stor och vi bor i ett villakvarter. Mitt i en korsning dessutom. Men på baksidan har vi ett litet trädstråk, inte bredare än att man skymtar husen på andra sidan, men tillräckligt för att barnen ska tycka att det är en skog 😊

      Radera