måndag 30 maj 2016

Allt det där duplot

Mitt hittills absolut bästa traderaköp är tveklöst Duplot, då för ett år sedan. I omgångar har vi under året pytsat ut lite grann och nu är förrådet tömt, men det finns desto mer att leka med.
Och leks gör det. Från det att han vaknar och så fort han får tillfälle under dagen.
Han har inte ens tid att äta frukost ;)

Efter flera dagars regnande är nu vädret ungefär som det brukar vara de sista dagarna i maj. Det finns alltså ingen ursäkt längre för att slippa dra fram gräsklipparen och köra över vår blomsteräng...

#Blogg100
Dag 91

8 kommentarer:

  1. Jag undrar om duplo hade kommit när mina var små... Alltså, dottern var inte intresserad, men fader plockade fram sitt gamla lego så fort värsta risken att svälja smådelar var över. Sen byggde de tills sonen började på högstadiet. Han lekte ensam i många timmar, när jag försökte prata väste han: stör mig inte i min legovärld.
    Han byggde oftast efter egen fantasi.
    Nästan så att jag saknar den tiden ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag minns rätt kom Duplot i början av sjuttiotalet (kan ha varit precis i slutet av sextiotalet...). Vi lekte en del med det när vi var små, men då var det mest vanliga bitar. Nu har det, precis som smålego, utvecklats till att vara så mycket mer. Jag ser absolut fram emot smålegoperioden och hoppas att den håller i sig ett bra tag. Han tycker redan nu att det är roligt, men det är ännu inget han får sitta och leka med själv.

      Radera
  2. Svar
    1. Han älskar det och vill nu inte sova i något annat. Tyvärr behöver det ju tvättas ibland ;)

      Radera
  3. En av fördelarna med att bo i lägenhet, jag slipper gräsklippningen. Å andra sidan har jag inte heller någon plats att ställa ut pallkragar på så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast att få bo i hus är värt både gräsklippning och snöskottning :)

      Radera
    2. Så kände jag i många år, jag bara älskade att bo i eget hus, uppfödd i olika hyreshus i centrum av olika städer som jag var.
      Visst, friheten är skönt. Jag bultar sällan i väggen åt hög musik. Men störs oerhört av alla som klipper gräs på oregelbunda tider i stort jämt när vädret tillåter. Sitter jag inne hör jag det inte, men vill ju sitta ute när det är fint.

      Dessutom är det SÅ mycket jobb med trädgård. Jag har börjat längta efter lägenhet med balkong.

      Radera
    3. Jag hoppas verkligen att jag också känner precis så långt innan kroppen talar om att det är dags att bo i lägenhet!

      Radera