måndag 18 april 2016

Världens bästa pappa

Den här bildserien, som handlar om relationen mellan far och dotter, är så fin! Även om jag skulle vilja byta ut "daughter" till "child". Jag är nämligen alldeles övertygad om att det stämmer oavsett om barnet råkar vara en pojke eller flicka.
Här hemma ropar barnet ofta först på sin pappa om han vaknar på natten och har drömt något läskigt.
Och har man ramlat och slagit sig, då är för det mesta pappa den som helst ska krama och blåsa bort det onda.
Pappa är den som bygger spännande duplokonstruktioner, hittar på tokiga tittut-lekar och steker så goda pannkakor eller gör så smaskigt mos. Och så är han stark och orkar bära om benen känns trötta. 
Och, inte att förglömma, han bär också "peps" (keps).
Världens bästa pappa helt enkelt:)

Glöm nu inte att kika på den söta bildserien.

Blogg100
Dag 49

5 kommentarer:

  1. Så underbart fint och icke-egoistiskt skrivet! Även om mina barns pappa och jag själv gick skilda vägar, så är jag så tacksam att han är pappa till mina barn. Sånt betyder så oerhört mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är förstås jätteskönt att han har en så himla bra pappa!

      Radera
  2. Jättesöta bilder, skulle gärna köpa att ha som tavlor men det verkar inte gå om jag inte missat något ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var de supersöta! Men nä, jag uppfattade det inte heller som att hon har ngn försäljning av dem.

      Radera
    2. Men det är visst på gång, ser jag när jag kikar på hennes facebooksida.

      Radera