onsdag 13 april 2016

Kan paddor hoppa?

Ja, nä den här gången kom jag bestämt av mig med efit-dagen. Vi tog en sväng till skogen och det blev en längre tur än beräknat. Så obeskrivligt vackert! Sedan kom mormorn och till barnets stora lycka var hon kvar när han vaknade i morse!

En groda såg vi igår också. Sedan letade vi "annan goda" hela vägen i skogen, för den där rackarns första grodan försvann ju ;)
(Eller är det en padda? Den kröp mest, men hoppade några skutt. Kan paddor hoppa?)
 Ganska fascinerande, de där urtidsdjuren...

Blogg100
Dag 44

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag är också mer och mer inne på det. Men Noah tycker att det var en groda ;)

      Radera
  2. Mm, jag säger också padda. Grodor är väl släta i skinnet, tror jag..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det stämmer när jag googlade på det. Men jag trodde inte att paddor kunde hoppa...

      Radera
  3. Nog måste väl ändå uppväxten spela stor roll i människors liv?
    Om man nu finge leva när lille grodinspektören blev vuxen, skulle man då få se en man som tillbringar hur mycket tid i skogen som helst och som tar sina barn med på såna här utflykter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det skulle man ju kunna hoppas. Eller så blir det totala motsatsen -han har blivit medsläpad så mycket att han aldrig vill sätta sin fot i skogen ;)

      Radera