lördag 30 april 2016

Fullt i fönstren

Det är Valborgsmässoafton.
Det är Ring så spelar vi och sconesfrukost och Melodikrysset.
Det är varken sol eller regn och termometern visar på ganska behagliga tio grader.
Det är full fart på den lille mannen och på Cosmoshunden, lite mindre fart på pappan och kattdamerna.
Och i fönstren börjar det bli mer än fullt. Jag kan inte för mitt liv begripa var jag ska få plats med zuchini och pumpa. Gurkorna har vuxit så att det knakat och blivit omplanterade i sina slutgiltiga kärl. Tomatplantorna önskar sig också större krukor, men de får lugna sig lite. Paprika och Chili tar det med ro och blomkålen är vekare än vekast. 
Pelargonerna vill ha gödning. Apelsinträdet också. Och värme. Och säkert en större kruka.
Här skulle helt enkelt behövas ett växthus. 
I eftermiddag blir det tripp till Karlskogaland för mat, lek, körsång och brasa.
Tänka sig att det är maj i morgon!

#Blogg100
Dag 61

2 kommentarer:

  1. Min klocka var felställd i morse och ringde halv sju. Snabbt in med hörlurar i öronen och Lördag med Lisa i öronen. Sen sov jag mig igenom precis hela Ring så.... Nån gång hörde att någon frågade vilket nummer, sen sov jagigen hörde inte en enda fråga.

    Men i morgon ska det ringa halv sju och jag ska studsa upp och sticka iväg på nåt roligt. Tjoho!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är omöjligt att göra något dylikt här. Den lille mannen har inget överseende med eventuellt morgontrötta föräldrar ;)
      Spännande med äventyr idag!

      Radera