tisdag 12 april 2016

Ett Foto I Timmen

Så var det dags för efit igen. Ulrika påminde och jag hänger på!

Runt fem
kvittrar fåglarna för fullt och jag ser det ljusna och kan inte med att ligga vaken i ett rum med rullgardinen nere. Lämnar sovande make och barn i sängvärmen och kliver upp. Chipper hälsar godmorgon och tycker att det är typiskt frukostdags :)

Runt sex
minsann, då stoppar jag in det som ska bli tigerkaka i ugnen.
 Runt sju
sitter Chatter i fönstret och spanar på två duvor och en skata som spatserar runt där ute.
 Runt åtta
kan man konstatera att växtkraften i gurkplantorna är stor (de är planterade samtidigt som övrigt där i fönstret) och att det blir en strålande vacker dag.
 Runt nio
gläds jag åt att ha massor av vitsippor alldeles i tomtgräns.
 Runt tio
ägnar vi oss åt att plantera om blomkål och stockrosor.
 Runt elva
har jag suttit i solen och precis avslutat ett telefonsamtal.
fortsättning följer under dagen...

Blogg100
Dag 43

8 kommentarer:

  1. Härligt väder hos er också!
    Jag har inte sett några vitsippor ännu, måste ut och leta efter det snart!
    Känns bekant med katten som vill ha frukost i morgontimman..

    SvaraRadera
  2. Ojoj, så tidigt du är uppe! Men då hinner du med en hel del också! Tittar in lite senare!

    SvaraRadera
  3. Hejsan kikar in på din dag, mums med tigerkaka

    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  4. Är grymt imponerad av den tidiga bakningen och de fina plantorna.

    SvaraRadera
  5. Säger som Vonkis här!
    Innan jag skulle baka då.. :)

    SvaraRadera
  6. Jag säger som föregående skribenter, så imponerad över din morgonpigghet.

    SvaraRadera
  7. For en fin vårdag... jammen er du pigg om morran!
    Hvitsippor.. da lærte jeg det også... hvitveis sier vi i Norge

    takk for titten!

    Eirin

    SvaraRadera
  8. Här är en till som är imponerad! Tigerkaka direkt på morgonen!

    SvaraRadera