onsdag 20 april 2016

En glimt från tidigare-livet

Det är när jag tittar runt på facebook som jag ser att någon har gillat någon annans inlägg med bilder från beridna högvakten. Jag kan förstås inte låta bli att kika och minsann om där inte är med ett par av de hästar som vi red in under Strömsholmstiden.
Sedan går jag vidare till K1:s hemsida, kikar runt lite bland hästarna. Ser att den hästen jag hade, som jag tömkör på bilden ovan, går som trupphäst och fortfarande tävlar fälttävlan.
Ser att hästen Stefan, som förstås hette något betydligt flottare egentligen, nu har gått i pension. Och att en av de lugnare unghästarna, Korven, såldes för tre år sedan eftersom han var för busig.

Någon dag, när jag vill prioritera tid och pengar lite annorlunda än just nu, då ska jag ta upp det här med hästarna igen. Inte som förr förstås, den tiden kommer aldrig tillbaka, men att sitta på häst en eller ett par gånger i veckan vore inte fel.
Om jag nu skulle komma upp på hästen skulle jag förmodligen få halv andnöd efter bara ett par minuter och träningsvärk så att jag knappt kom ur sängen dagen efter. Ojojoj.

Blogg100
Dag 51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar