fredag 25 mars 2016

Premiär på hästryggen!

När jag var liten var långfredagen lååång. På långfredagen åkte man inte iväg och sysslade med skojigheter och man var inte ute och lekte med kompisar. Det ändrades förstås med åren.

Sonen kommer inte att få uppleva sådana långa långfredagar, vi är liksom rätt dåliga på den religösa biten, även om jag tycker att man så småningom bör veta varför vi har våra helgdagar.

Igår såg det ändå ut att kunna bli en lååång fredag eftersom barnet var absolut och alldeles totalt genomförkylt. Jag ringde vännen Anna och sa att nä, vi kunde tyvärr inte följa med till stallet på långfredagen.
Men så i morse, ja då var förkylningen kanske inte bortblåst men såååå mycket bättre. Och jag ringde Anna och frågade om det var okej att vi kanske kom ändå. Ja om vi ändå skulle vara ute hela tiden... Och det var det.

Så nu minsann, nu har vi ridit "hätt". Och borstat och gett mat och klappat och plockat med hösilaget och tittat på stora traktorn och lyssnat på staketet som knäpper så högt. Oklart ännu om mamman eller barnet var nöjdast. Vi var nog helt enkelt väldigt nöjda båda två.


Här kommer maten!

En alldeles för stor hjälm och en liiiten bit ner till stigbyglarna ;)

Lilla Molly fyller på med havre och mineraler.
Så himla himla snällt av Lena, som äger hästen Ára, att vi fick komma och göra allt det här!

4 kommentarer:

  1. Härligt att ni kom iväg!

    SvaraRadera
  2. Och så bra för barn att lära känna djur av olika slag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag också. Jag har alltid sagt att jag tror att det är jättenyttigt för barn att växa upp med djur och jag är verkligen glad att vi kan ge honom den möjligheten.

      Radera