lördag 5 mars 2016

Melodifestivalen -andra chansen

Andra chansen. Låtarna som tidigare kommit trea och fyra.
Jag är skeptisk till upplägget. Genom dueller är det inte alls självklart att de fyra bästa låtarna ikväll går vidare. Jag menar att två bra ju kan ha hamnat i samma duell...
Hur som helst, godispåsen redo, ljusen tända.
Nu kööör vi ;)
Är ni med?



Duell 1:
  • Panetoz – Håll om mig hårt
  • Molly Pettersson Hammar – Hunger
Jo, jag tycker förvisso att Mollys röst håller en helt annan klass än Panetoz... men vill absolut ha Panetoz energi till finalen. Inget av bidragen ska ut i Europa och tävla, men ikväll hejar jag på Panetoz.


Duell 2:

  • Albin & Mattias – Rik
  • Boris René – Put Your Love on Me
Den här duellen känns mest oviss. Helst vill vi inte skicka någon till finalen, men jag tror att det är Albin & Mattias som går vidare. Jag hoppas nog det. Mest för att jag stör mig så på den kråmande dansaren vid Boris. Tack och lov kråmar hon sig inte riktigt lika mycket som i deltävlingen.


Duell 3:

  • Isa – I Will Wait
  • SaRaha – Kizunguzungu
Jag hoppas på SaRaha, men är rädd att det blir Isa som tar hem den här duellen. Isas låt är så ... tråkig. Av Kizunguzungu får jag fortfarande lejonkungen-feeling. Kul också med lite Tanzania-inspiration. Ja och så ett extra plus för den superglada dansaren :D


Duell fyra:

  • Dolly Style – Rollercoaster
  • Samir & Viktor – Bada nakna
Det här är väl eventuellt enda gången det här duellsystemet faktiskt är bra. Det innebär ju att Dolly Style inte kan gå vidare. För visst är Bada nakna solklara till final?!

Så om jag får bestämma blir det:
Panetoz, Albin & Mattias, SaRaha och Samir & Viktor som går vidare.

När folket fick bestämma blev det:
Panetoz, Boris René, Kizunguzungu och Samir & Viktor.

Tant är nöjd :)



11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Men mest sitter vi och väntar på Samir och Viktor...

      Radera
    2. Ja, tro det eller ej, men jag har till och med hjärteröstat... ja eftersom jag ändå av någon anledning råkar ha melodifestivalen-appen i min padda ;)

      Radera
    3. Tror att måååånga barn sitter och väntar på dem :)

      Radera
    4. Taskigt att lägga dem sist!!

      Radera
  2. Vi skulle kanske ringa till Björkmannen och övertala honom att låta både Isa och SaRaha tävla i finalen och skippa både bidragen från den fjärde delfinalen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men Panetoz har jag gärna med och de var väl från fjärde delfinalen? Skippar gärna båda bidragen i andra duellen däremot, men de var väl med i olika deltävlingar.

      Radera
    2. Ooops. Skrev fel, menade fjärde duellen.

      Radera
    3. Haha, nänä, den andra. Jag törs inte möta alla barn om jag säger något ont om Bada nakna ;))

      Radera