torsdag 10 mars 2016

Hemma

Det är när jag kommer in efter en snöslaskig hundpromenad i kvällsmörkret som det slår mig -hur oerhört mycket jag tycker om att komma hem.
Det är lite (eller mycket) stökigt bland skor och jackor. Det doftar en blandning av mat och kaffe. I köket är några lampor för mycket tända. Från ovanvåningen hörs gitarrspel från maken. Sonen leker -det låter som att han kör sina gosedjur i lära-gå-vagnen. Det börjar bli dags att kika efter en dockvagn.
I ett av klädskåpen, som står på glänt, ligger Chipper och sover. Hon petar upp det själv -lägger sig på rygg och drar underifrån med tassarna tills dörren går upp.
Chatter kommer och möter oss. Pratar sådär som hon alltid gör.
Jo, jag älskar att komma hem!

4 kommentarer:

  1. Jag med! Mycket mer nu än förut. Hem till huset och till oss. En go känsla. Eller som ikväll när tre jobbarkompisar varit här och man har ett riktigt matbord sitta runt. Inte ett litet i ett litet lägenhetskök. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet precis vad du menar!

      Radera
  2. En underbar känsla är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Jag är nog rätt hemmakär ;)

      Radera