tisdag 22 mars 2016

Att ha blåst en massa ägg

Den här eftermiddagen gick i bakandets tecken. Efter allt äggblåsande hade vi liksom lite ägg som behövde göras någonting med. Kanelkaka (som skulle frysas, men eftersom jag inte får loss den snyggt från formen får den stå för morgondagens fika), bärkaka, kaffemums och chokladsnittar.

Sedan kom jag på att vi skulle äta chicken nuggets till middag och då bar det sig inte bättre än att vi fick blåsa två ägg till ;)

I morgon ska jag färga skalen för första gången. Tidigare har jag färgat äggen samtidigt som jag kokat dem, men för urblåsta blir det premiär.

Blogg100
Dag 22

3 kommentarer:

  1. Som småbarnsförälder bör man införskaffa äggblås och ballongpump. Här mycket väl investerade kronor!

    Numera vill dock ingen här längre måla några ägg. Tyvärr! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag la äggen i färgbad i år. Nästa år däremot, planerar jag gemensamt målande :)
      Det gick för övrigt långt över förväntan att blåsa äggen... å andra sidan gjorde jag hålen rätt stora.

      Radera