onsdag 3 februari 2016

Visit på nya jobbet

Onsdag och redan tredje februari.
Hur gick det till? Var det inte nyss juli... 2014?

Hälsar på på nya jobbet. Samma anställning, samma område, en helt annan förskola.
Får ett schema för första veckan, säger hej till små barn jag redan glömt namnet på och ställer frågor om ditt och datt till personalen som om drygt två veckor är mina arbetskamrater.

Lägger på minnet var kalendern förvaras och fascineras av ordningen på kontoret. Får ett parkeringstillstånd och pustar ut över att slippa fickparkera på gatan. Tittar på min namnskylt men låter den ligga kvar. Rullar lite bil fram och tillbaka över den runda mattan och tittar var mitt skåp står och var personalens ytterkläder hängs. Försöker få lite kläm på projektarbetet.
Tänker att det förstås tar ett tag att komma in i rutiner.
Tänker också att det inte är långt till sommaren och vet att jag då kommer att ha lärt känna en massa nya barn. Och föräldrar.
Hoppas att tågen kommer att gå skapligt i tid och känner att det är hög tid att försöka hitta en skrotcykel som kan stå på stationen om natten.

Ungefär så.
Eller ganska precis faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Tack för en solig eftermiddag. Jag ägnade timmen efter leken med att värma upp dotterns händer och fötter. Lovar mig själv att bli bättre på att klä efter vädret. Skrotcykel är en bra idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja u var min raka motsats när det gäller att klä barn. Jag klär ju alltid för varmt ;) Men Noah var nöjd -superkul lekplats ju!

      Radera
  2. Spännande! När kör du igång?

    SvaraRadera