söndag 28 februari 2016

På utflykt till Trystorps ekäng

Idag fick Trystorps ekäng sig ett litet eftermiddagsbesök av oss. Några blommor syntes förstås inte till och inte heller några vakna myror. Däremot ett par spindlar. De har föresten vaknat i mina rabatter också...

Det bästa med utflykt är förstås fika. Och vi säger båda att åh så skönt att han har blivit så stor nu, den lille killen. Även om man förstås älskar sitt eget barn är vi verkligen inga bebismänniskor. 
 Det var fler som hade hittat dit trots att det inte är säsong än. Men promenadslingan var ännu inte fixad. På flera ställen låg omkullblåsta träd.
 Barnet var betydligt mer nyfiken och engagerad än vi vågat hoppas. Han hade fullt upp med att leta efter och undersöka träd med hål (ihåliga träd). Tänk att vara så liten att man nästan kan stå upprätt i en omkullfallen trädstam :)
 Någon vagn hade vi inte tagit med och det behövdes inte heller. Vi gick korta slingan och han knatade på med full energi hela vägen. Väl tillbaka på parkeringen önskade unge herrn återvända in i skogen för att leta fler träd med hål :)

När solen står lågt är det förstås toppen med solbrillor. Pappan tog mammans och barnet var mycket nöjt eftersom det tydligen var viktigt att just pappa också hade solglasögon.
Det var sååå länge sedan vi var på utflykt och det var sååå skönt att komma iväg ut och få lite frisk luft!

4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt, nu blev jag också sugen på att åka dit 😊. Och på att träffa er, det var länge sedan nu !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vi får styra upp en träff där någon solig helg :) Var alldeles för länge sedan!

      Radera
  2. I år måste jag ju ta mig dit. :-)

    Och jag förstår precis vad du menar med att det är skönt när de blir lite större. Jag är inte heller en bebismänniska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vänta lite tills alla blommor kommer :)
      Nä jag hade fullt sjå att undvika alla andras bebisar i föräldragruppen och på andra träffar. Ofta satt övriga med varandras men jag satt alltid med min :D

      Radera