lördag 27 februari 2016

Melodifestivalen fjärde deltävlingen

Så var det dags för fjärde och sista deltävlingen före andra chansen. Jag tittar på startfältet och förstår inte riktigt varför alla de här artisterna ligger samma omgång...


1. Eclipse – Runaways
Scenografi med mycket ljus och mycket eld. En ganska stark öppning tycker jag generellt även om det här inte alls är min musiksmak.

2. Dolly Style – Rollercoaster

Jag känner att det här är utanför min förmåga att bedöma. Alltså ärligt talat tycker jag att det är urfjantigt med vuxna människor som framför ett bidrag passande roliga timmen i skolan eller möjligtvis tillvalet cabarét på högstadiet... Vad tycker barnen? Hade behövt min lilla expertpanel här.

3. Martin Stenmarck – Du tar mig tillbaks

Jo, men nä men ja nog blev den väl bättre mot slutet? Jag vet inte riktigt. 

4. Linda Bengtzing – Killer Girl

En typisk Bengtzing-låt. Den kommer att skrålas mycket (jag minns ju hur vi skrålade "Alla flickor" då för 11 år sedan). Fast jag tyckte inte alls om texten. Och nej, tant här är inte en av dem som att skråla.

5. Frans – If I Were Sorry

Säkert vinner han några röster bara på det att de spelade en snutt Zlatan innan. Och så ytterligare några på att han är yngst -tänk alla fjortonåringar som tittar. Men för show blir det inte många röster. Och kanske inte för sången heller. Det behövs kanske inte, för han verkar vara lite av en favorit ändå.

Haha, där kom den. Alla flickor. Uppläst av Lena Endre. Jag får flashbacks från Strömsholmstiden, en vit skruttebil som kallades haschraketen, förfester i allmälutrymmen och partande på Kvarnen.

6. Panetoz – Håll om mig hårt

All denna energi! Häpp häpp, det spritter till och med i benen på tant i soffan. 

7. Molly Sandén – Youniverse

Så svårt att komma in med ett sådant här bidrag direkt efter Panetoz. Jag hade höga förväntningar och även om jag tycker att den var rätt tråkig bär Mollys låt upp den bra. Den borde kunna gå vidare.


Panetoz och Molly Sandén hoppas jag på direkt till finalen...

15 kommentarer:

  1. Barnen var inte heller särskilt imponerade men den slutade ändå på 3 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä, det var ju inget höjdarbetyg. Skönt! (tycker jag ;))

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Visar sig dock att barnen inte har någon musiksmak alls.. jag får smygrösta både på Frans och Panetos...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte de inte om Panetos? Jag trodde att de skulle gå hem... Men Frans behöver du absolut inte smygrösta på. Eller alltså, du behöver inte rösta på honom alls ;)

      Radera
  4. Pontus fick ont i magen så är bara Isabelle och jag. Tror hon inte riktigt fått koll på det här med rösterna. .. Panetos och Molly klart bäst !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut :)
      Nä, röstandet är lurigt. Vet en liten fröken som här gärna röstade likadant som sin storebror ;)

      Radera
  5. Dina kommentarer skulle nästa ha kunnat vara mina.
    Jag håller på Molly och den där nummer 2, det var en riktigt slämskuddelåt - huvva va hemskt...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Molly var absolut starkast! Frågan är vad barnen gillar. Skulle tro att det främst är de som röstar...

      Radera
  6. Vi alla här röstar på Frans och självklart så röstar Mira på sina favoriter Dolly Style :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja utgången av kvällens tävling är verkligen inte solklar...

      Radera
    2. Ne men tror absolut att Molly och Frans går direkt till final . Fast jag tyckte inte att Mollys låt var så bra .

      Radera
  7. Hm, har först kommenterat högt här i soffan och sen läst vad du skrivit. Ja, du är bra på att formulera det jag sagt i skrift ... Den här gången är vi helt överens!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen. Jag tror att vi är rätt många som är överens. Däremot är jag inte säker på att de som delar våra åsikter tillhör kategorin som röstar... Eller har du hängt på luren ikväll? ;)

      Radera
  8. Nä, här har det bara varit soffhäng. : )

    SvaraRadera