lördag 20 februari 2016

Melodifestivalen 3:e deltävlingen

Så var det dags för del 3. Det haltar lite, för förra veckan skrev jag ju inget. Istället hade jag sällskap av bästa expertpanelen som åt godis och hjärteröstade och hade allsköns åsikter om varje bidrag. Det är, tro det eller ej, inte tomt här i min tevesoffa idag. Maken kom ner! Ja och så kattdamerna. Cosmos ligger i sin säng alldeles nedanför :)


1. SaRaha – Kizunguzungu
Vad har de på sig?! Vilket språk sjunger de på? Fast ett schyst gung emellanåt. Jag får emellanåt vibbar till lejonkungen.

2. Swingfly feat. Helena Gutarra – You Carved Your Name

Nej, hon är inte sexig. Och ja, hans snopp sitter kvar. Näpp, jag har supersvårt för det här bidraget.

3. SMILO – Weight of the World

Jo, alltså, de två kompisarna där bakom... det är lite som på roliga timmen på mellanstadiet. För övrigt slutade jag lyssna rätt tidigt.

4. After Dark – Kom ut som en stjärna

Det är ju coolt att någon som ser ut som en vanlig farbror kan förvandlas till något så kvinnligt. Jag hade inte misstänkt att det var en man om jag bara hade sett bidraget (utan ljud). Och klädbytet?!? Alltså inget att skicka ut Europa, så bra är inte låten, men lite show för tant här i alla fall.

5. Lisa Ajax – My Heart Wants Me Dead

Bäst hittills, tycker jag. Vilken röst! Synd att inte låten är bättre. Fast som den kommer att spelas på radio, det tror jag. Det här går vidare.

6. Boris René – Put Your Love on Me

Nu blev det nittiotal, säger maken.
Den där tjejen som dansar runt hade vi gärna varit utan. Usch, vad negativ jag känner mig ikväll. Men det är liksom inte många som känns bra. Jaja, lite svänger det väl, ibland.

7. Oscar Zia – Human

Jag väntade och väntade på att den skulle bli bättre. Sedan var den slut. Men fine, absolut lite bättre där i början på refrängen. Kanske till och med en av de som borde gå vidare ikväll.

Jag hejar nog faktiskt på låt nummer 1 -Kizunguzungu.
Chipperkatten ligger upp och ner.

8 kommentarer:

  1. Här tror jag 2 och 6 fick bäst betyg.Tycker överlag att det var helt ok idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej nej. INTE 2. Men Lisa var bra. Och jag tror många barn fastnat för "tjatigheten" och farten i nr 6...

      Radera
  2. Vi hejar på 1,2 och 3 an .
    Men tyvärr så gick ju inte 2,an vidare , tyckte den var riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tyckte att 2:an var hemsk. Men 1:an gillade jag också :)

      Radera
  3. Jag börjar med att säga att jag verkligen kommer gilla nr 2 när man är ute och dansar... Tror den gör sig bra då. Insåg sen att det aldrig händer längre....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä, det var läääänge sedan. Och jag känner på mig att det inte kommer att ske den närmaste tiden heller.

      Radera
  4. Känner mig plötsligt gammal... ser på sista bidraget och tänker att han kunde väll ändå tagit på sig en skjorta när han är med i tv och allt. ... japp nu har tanten sagt sitt.

    SvaraRadera