lördag 6 februari 2016

Liten fikautflykt

Uhum, det var visst efit idag. Jag missade det alldeles.
Faktum är att jag på kvällen bannat mig själv för att jag blivit så förfärligt dålig på att ta med kameran. Min mobilkamera ger inget höjdarresultat, min lilla kamera har gett upp efter många års trogen tjänst och systemkameran blir liksom inte av att ta med när jag har både barn och skötväska...
Jag ska bättra mig!

Idag har maken varit hängig, men sonen och jag for till familjen V. En höjdare, tyckte barnet som har berättat om och om igen att han och Isabelle, fyra år, har spelat, dukat och tydligen även rullat(?) något. Med mig hade jag en chokladrulltårta med fyllning av philadelphiaost och hallon. Den var okej och kommer säkert att bakas fler gånger, men var inte sådär fantastisk som det låter (jag älskar ju både hallon och philadelphiaost och föreställde mig en helt oslagbar kombo).
Receptet finns här.
Naturligt glutenfri. Laktosfri blev den förstås genom laktosfri philadelphiaost.


3 kommentarer:

  1. Så trevligt med oväntat besök en gråruskig lördageftermiddag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inser att jag inte bytt konto på datorn, men är säker på att även Anders tyckte det var trevligt :)

      //Elin

      Radera
    2. Ja, det passade oss alldeles prima med en fikautflykt sådär!

      Radera