söndag 14 februari 2016

Finbesök över natten

När mamma har blivit doktor och, tillsammans med pappa, ska ägna sig åt sådär flotta saker som doktorspromotion, då kan man förära oss med ett besök.

Jag tänker att ska man ha en fyraåring och en sexåring på övernattningsbesök, då kan man förvänta sig lite hemlängtan. Eller mycket. Om inte annat när det är dags att sova.

Jag hade helt fel. Barnen hade knappt tid att vinka till sin pappa. Sedan hade vi en supereftermiddag och en toppenkväll. Aldrig har jag haft ett mer engagerat sällskap till Melodifestivalen!
Enda eventuella bekymret var om mamma och pappa skulle komma för tidigt på morgonen.
Skattjakt som började inne... men plötsligt ledde ledtrådarna ut...

Sonen hänger på bäst han kan...

...men när det bar av ut bland träd och stenar hann vi inte alls med :)

Idag hann vi med lite kalasförberedelser och när mamman och pappan kom blev det ett litet alla hjärtans dags-kalas.

Efteråt sov Cosmos riktigt gott. Det är trots allt en viss skillnad på att ha ett eller tre barn att leka med.

9 kommentarer:

  1. Härligt med engagemang, älskar kommentaren kring riskfaktorn att mamma och pappa kan komma för tidigt.

    SvaraRadera
  2. Stooort tack!! Så uppskattat både av oss och av barnen (Pontus var jättesur över att han behövde åka hem...). Enligt Isabelle var det bästa något Cosmos gjorde på morgonen... förstod nog inte riktigt vad det var dock :)
    //Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Cosmos var ju med på det mesta, så jag vet inte heller riktigt vad hon menar.

      Radera
  3. Jag anar att barnen kommit till de bästa barnvakterna!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag instämmer i Bloggblads kommentar. Det var precis vad jag tänkte.

    SvaraRadera
  5. Proffsbarnvakt :-) Inklusive en hundvakt.
    Kanske en fördel ha båda två som gäster så har de tryggheten med varandra.

    Sen så kanske det ligger i hur man förbereder barnen för detta. Ingen expert i området men en tanke.

    Hälsa Grattis till Doktoreringen' också! Alltid så bra jobbat tänker jag.

    SvaraRadera
  6. Bloggblad, Elisabet och Turtlan; Att barnvakta så här fina barn är ju faktiskt bara roligt!

    Turtlan; Ja, superbra jobbat, verkligen!

    SvaraRadera