torsdag 18 februari 2016

Ett foto i timmen

Idag är det så åter efit och jag har någon form av ambition att vara med.

Runt halv sju
har någon plötsligt fått nytt intresse för djurboken som låter så högt.

Runt halv åtta
konstaterar jag att det har snöat... och att det kanske är hög tid att plocka ur de där sista kulorna i granen ute. Men det är nästan ljust!
 Runt halv nio
dansar Babblarna runt på teven... bara en liiiiten stund.

Runt halv tio
pärlar vi med maxipärlorna.
 Runt halv elva
har de här två nästan kört slut på varandra (men kommer in i andra andningen och håller igång 45 minuter till!).

Strax efter halv tolv
förhandlar vi om den sista broccolin.

Runt halv ett
sover vi gott. (bilden är förstås tagen när vi vaknar)
 Runt halv två
klistrar jag frimärken på kuvert... och upptäcker först när jag tar bilden att de sitter upp och ner.

 Runt halv tre
har Cosmos stuffat runt i sin trädgård och absolut inte velat komma in. Nu äntligen kommer han lufsandes.

Runt halv fyra
har barnet hittat en favoritbok på biblioteket.
 Runt halv fem
kastas bröd till hungriga änder. Och det är fortfarande ganska ljust!
 Runt halv sex
sitter vi och äter. Tända ljus och en massa mys.
 Runt halv sju
har pappan äntligen kommit hem. Det leks för fullt på övervåningen. Apan, koalan och nallen är med på picknick.
Runt halv åtta
påtar jag ihop dagens efit.
Och det får bli dagens sista bild :)

9 kommentarer:

  1. Frimärken kan sitta lite hur som helst. Du anar inte hur många kunder som är bekymrade över att dom satt frimärkena "fel" och jag säger att det spelar ingen roll alls, dom kan sitta upp och ned och somliga skriver adressen längst till vänster eller allra längst ner på kuvertet - det går det med -. Jag tycker nästan att det är härligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo jag vet, men det var liksom inte alls medvetet. Jag tyckte verkligen att det såg ut som att blommorna skulle vara på det här hållet...

      Radera
  2. For en koselig picnic... Hvem fikk broccolien?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sonen... han är absolut den envisaste förhandlaren ;)

      Radera
  3. Kollat in.. Jag tycker det ska stå ett värde på frimärken :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan :)

    Kikar in er dag :)
    Mums med broccoli :)
    Jag älskar att mata änderna. Men yngsta dotter är tyvärr väldigt rädd för dom.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Jag brukar hävda att julen varar än till påska, i alla fall när jag inser att julgardiner eller granen fortfarande är framme...

    SvaraRadera