måndag 22 februari 2016

En ganska ointressant kvällsreflektion

Man skulle kunna tro att den där lilla stunden på kvällen, när barnet ännu inte kommit knatande från sin säng, har vi gott om plats i dubbelsängen.
Så är det inte.
När barnet sover i sin säng ligger Chatterkatten utsträckt mitt i vår och snarkar ljudligt (ikapp med Cosmos som ligger upp och ner och snarkar i sin bädd). Hon ligger på tvären förstås. Precis som barnet ofta gör framåt småtimmarna. Jag ligger alltså på 20 cm kant alldeles oavsett. 

Intresseföreningen kan nu lägga ner pennorna.

#livetsommamma #livetsommatte #älskadefamilj

6 kommentarer:

  1. Hög igenkänningsfaktor! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle tro att ganska många, både mattar och mammor känner igen det :)

      Radera
  2. Under en period i mitt liv hade vi en stoooor och bred dubbelsäng med som sarg på sidorna. På vänstra sidan låg mina barns pappa alldeles solo. På min del låg Anna, Maria och en hund. Och så jag, inklämd mot sargen. Jodå, hög igenkänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja maken sa en dag att det skulle ju i allafall bli mer plats den dagen vi inte har barn i sängen. Jag kontrade snabbt med att han aldrig kommer att ha så mycket plats som nu :D
      En sarg lät inte så dumt...

      Radera
  3. Svar
    1. Tur är i alla fall att Cosmos ligger i sin egen säng. Annars hade jag förmodligen trillat i golvet ;)

      Radera