torsdag 3 mars 2016

Det här med hjärnan

Det är omöjligt att hänga med. På kvällen heter det fortfarande "baba" och "mu". Morgonen efter är det plötsligt "pall" och "ko".
Man förstår ju att den där hjärnan måste gå för högtryck på natten.

Min egen hjärna har alldeles uppenbart fått kortslutning. I natt har jag nämligen pussats med en klasskamrat från gymnasietiden. På en parkering.
För det första ligger det som inte för mig att stå och pussa på andra flickor/kvinnor. Alls. Inte på män heller för den delen. Bortsett från med maken och sonen är jag en synnerligen ofysisk person.
För det andra är det här en klasskamrat som jag aldrig umgicks med, aldrig har träffat efter gymnasietiden och ärligt talat nog aldrig på något sätt tänkt på. Ja förrän nu då... Snart femton år efter studenten. När vi nattetid tydligen pussas på en parkering.

Jag är mer imponerad av arbetet sonens hjärna utför...

Dag 3

4 kommentarer:

  1. Du, jag drömmer alltid så galna drömmar att för det mesta vågar jag inte berätta om dem, av rädsla för att bli idiotförklarad och inlåst. :-D :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag brukar sällan komma ihåg vad jag drömmer... och det är kanske tur ;)

      Radera
  2. Här är man lite trött och läser bara att du har pussat någon på parkeringen och jag undrar bara vad Anders tyckte om det hela.

    Håller inte med dig riktigt kring prins/prinsess grejen. Det beror på vilka personer som sitter i publiken samt vilka förhållningsregler de går efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja nu är han förvisso av den mindre svartsjuka sorten, men jag är inte helt säker på att han skulle samtycka till parkeringspusseri sådär hur som helst ;)

      På nästa date får du utveckla dina åsikter om kungahuset :) Fast när jag i mitt inlägg skrev att det är fantastiskt när små prinsar föds menade jag ALLA små prinsar, inte minst min egen <3

      Radera