torsdag 7 januari 2016

Virkning

Bums sista uppgiften till kursen var klar började jag virka. Igen.
Det går som liksom i perioder. För fem år sedan virkade jag kakor och tårta åt gudbarnet... sedan virkade jag ett gäng mössor till en jul för några år sedan.
mönster från häftet Cancy Magazine 2 (Svarta fåret)

När sonen skulle komma blev det några ugglor till vagnen och en halv ko...

Och så har det som sagt varit paus fram till nu när barnet fick en spis i julklapp och jag tyckte att han behövde lite saker att laga/äta.
Gratismönster från jarbo.se

Gratismönster från jarbo.se

Gratismönster till bakelsen här.

Mönster från Candy Magazine 2 (Svarta fåret)

Nu är jag inne på att virka bokstäver. Behöver bara lite grövre garn och en ny virknål först.

11 kommentarer:

  1. Å vad kul! Och fint! Hälsar en annan virkare :-) Bokstäver har jag nog bara provat ett A än så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju du som upplyste om Järbos gratismönster. Där finns ju massor! Bokstäverna ser jättefina ut.

      Radera
  2. Vad duktig du är! Jag blev verkligen inspirerad och skulle ha satt igång direkt om det inte vore för min musarm :o( Det är så mysigt att småpyssla sådär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Virkning är perfekt att ha framför teven till exempel. Jag vill ju gärna ha något att syssla med... jämt :)

      Radera
    2. Det bästa är att kunna göra två saker samtidigt som tex tv och broderi eller virkning. Nu kan jag inte göra nåt som involverar höger arm efter att jag kommit hem från jobbet. Jag får spara inspirationen till ett senare tillfälle :o)

      Radera
  3. Så fina! Vad duktig du är på att virka. Det var länge sen jag gjorde det. Mycket länge sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju verkligen inte särskilt svårt. Men jag virkar som sagt bara i perioder... och småsaker som snabbt blir klara ;)

      Radera
  4. Blir riktigt sugen när jag ser kakfatet.
    Får be barnbarnet att han lagar lite kaffe åt mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gör han säkert gärna!

      Radera
  5. Så fina saker du gjort!!! Så kul att kunna göra sånt själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är inte alls svårt. Jag lärde mig att virka under studietiden mha instruktionsvideos på youtube :)

      Radera