måndag 18 januari 2016

Vinterdagar -men vad är det för fågel?

Jag kan verkligen inte klaga på det senaste årets väder! Först vill jag minnas att det var en lååång underbar vår. Som följdes av ett fantastiskt sommarväder -ingen superhetta utan skönt och lekvänligt. Och nog var väl hösten fin? Jag minns många härliga höstdagar med vackra färger, förstås följt av regn sådär som det ska vara på hösten.
Vintern lät sig förvisso dröja lite, men nu när den väl kommit är den.. tja... perfekt.
Jag känner mig rätt säker på att Cosmos håller med :)

Den här lille gynnaren stötte jag på igår. Trodde först att det var en trädkrypare, men när jag kom hem och googlade insåg jag att de är vita på magen... Så vad är det här?

3 kommentarer:

  1. Kan det möjligen vara en liten uppburrad gärdsmyg, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var just vad min mamma skrev i ett sms igår kväll. Jag trodde att de flyttade vintertid, men de kan visst bo kvar också.

      Radera
  2. I somras hade vi en gärdsmyg som hade sitt bo bland syrénbuskarna. Så snart sigge närmade sig - om så tio meter bort - började den varna sin unge och jag tänkte .., varför är du inte TYST, för sigge blev ju intresserad så snart det där varningsropet satte igång.
    Jag ä l s k a r den där lilla fågeln med sin korta stjärt!

    SvaraRadera