lördag 23 januari 2016

Lördag morgon

Isbjörnen åker traktor med blåljus.
Cosmos gör så få knop som möjligt.
Barnet sitter i fåtöljen och läser bok efter bok.
Maken sover -lördagar är hans sovmorgon.

Och på P4 gör Özz ett riktigt bra jobb. Någon ska dela upp renar och någon annan har blivit pensionär och känner sig gammal. En man ska laga en riktigt god moussaka och säger sig vara tvungen att vara bra på att laga god mat eftersom han bor ensam. Lars-Åke i Sydafrika vinner tio presentkort och Josef, som kör Roslagsbanan, låter själaglad över sina två presentkort, ja eftersom han är pank.

Som jag tycker om Ring så spelar vi!

4 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning av Ring-så-spelar-vi! Jag låg i sängen och hajade till när trottoarsamen ringde in och jag sa till pv att "han måste vara hemifrån!", nå, till Arvidsjaur är det ju bara åtta mil från Malå, så det var nästan rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åtta mil är väl fantastiskt bra hört. Jag är urdålig på dialekter och tänker norrländska... det blir fler mil det ;)

      Radera
  2. Låter som en perfekt morgon! Här har vi nyss fikat med lussekatter(och det finns fler).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har nog också ett par kvar... tror jag. Fast Anders gör ett rätt bra jobb med att göra slut på dem ;)

      Radera