lördag 30 januari 2016

Lördag förmiddag

Jaha, nähä, min efit-dag kom visst av sig.
Min mage sa upp sig -den gör ju det nu och då- och när maken kom hem gick jag och la mig. Några foton blev det som just inte.

Men nu är det lördag. Den lille mannen har energi för sju och maken betalar räkningar och själv bakar jag två sorters kakor som jag inte har bakat förut. Den ena sorten, jordnötskakorna, visar sig bli hur smuliga som helst och rasar i småbitar när man ska äta dem.
Den andra sorten, chokladrutor, ska göras i tre omgångar och står nu på stelning.

Ring så spelar vi på radion följs av junior och slutligen melodikrysset. Chipperkatten spanar på fågelmatningen genom fönstret. Det är visst fågelräkning den här helgen och förra året hade vi så många olika arter. I år är det mest blåmesar och talgoxar. Dagar som idag, snöfria och blåsiga, är ekorren den mest trogna gästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar