onsdag 27 januari 2016

Idag för nio år sedan...

...for jag från Sigtuna till Karlskogaland för att åka pulka. Det året slog jag ihop det med en övernattning hos mor och far. Ett annat år åkte jag tur och retur till Örebro just bara för att upprätthålla pulkaåkningstraditionen.
Pulka -det är grejor det.
Eller var.
Herr och fru V, som numera bor i Örebro och är familjen V.

Fika var förstås en viktig komponent. Hembakade bullar och varm choklad...

Och såväl pulka- som rumpåkning :)
Vad som hände med traditionen? Tja, den upprätthölls ganska många år, även efter det att både jag och Anna hittat våra då blivande makar. Men så kom det ett, två och så småningom tre och fyra barn in i bilden och det här med pulkaåkning som nattlig aktivitet, det blev plötsligt svårare att genomföra.

Kanske, tänker jag, när sonen så småningom blir äldre... då ska jag ta med honom till pulkabacken någon vinterkväll. Med hembakade bullar och varm choklad.

4 kommentarer:

  1. Vi kan alla träffas när de blivit lite äldre. Vid en gigantisk pulkabacke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Med varm choklad och bullar ;)

      Radera
    2. Så klart Elin. Hela familjen kanske :)

      Radera