lördag 9 januari 2016

Den där tavlan som jag är så glad över

Vi har, det sista halvåret, blivit riktigt bortskämda bland annat med fina faktaböcker för barn, en plansch med Ottilia Adelborgs alfabet och inte minst en månadstavla.
Alfabetet har vi inte fått upp än, jag vet inte riktigt var vi ska placera det och kanske får planschen vänta lite... men månadstavlan sattes upp direkt -och jag älskar den!
 Ni vet, en sådan där där man byter motivet för varje månad.
Jag har inte riktigt koll på vad jag har för läsare här på bloggen, men någon kanske känner igen den?
Den hängde nämligen i vårt klassrum när vi gick på lågstadiet.
Min gudmor, tillika min lågstadielärare, gick i pension i höstas och det är hon som kommit med kassar av fina saker. Böcker som hon köpt själv, men använt i skolan genom åren. Det är insekter, bondgårdsdjur, rymdfärjor, dinosaurier, blomsterböcker för barn och Astrid Lindgren-böcker i en salig blandning.
Böckerna ligger ännu en bit utanför sonens intresseområde, men hans mamma ser mycket fram emot att återuppliva sina gamla kunskaper :)

6 kommentarer:

  1. Samma motiv fanns på de kalendrar där man skulle dra fram dagens datum. Tack för idén kan tänka mig att ha det på dörren när julkorten försvinner, ska bas försöka hitta någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det! Det hade jag alldeles glömt.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, jag är väldigt förtjust i den!

      Radera
  3. Jag minns de där tavlorna. Och almanackorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, när fröken Flygare här uppe skrev att de även fanns som almanackor slog det mig att vi nog till och med hade en sådan hemma...

      Radera