tisdag 15 december 2015

Torkade apelsinskivor

Vi pysslar vidare.
För tänk att det finns så mycket man kan syssla med på dagarna!
Idag har vi torkat apelsinskivor för att sedan lägga tillsammans med kanelstänger runt ett ljus.
 Helt och hållet barnets kreation. Nu pryder den platsen bredvid hyacinten som doftar så underbart juligt!
Plättlätt, bara att skära ett par apelsiner i tunna skivor och sprida ut skivorna på bakplåtspapper på två plåtar. Skjuts in i ugnen, varmluft 50 grader, cirka tre timmar. Minst. Här stod de inne hela förmiddagen. Sen är det klart!

5 kommentarer:

  1. Ja, det kanske man skulle ägna sig åt idag? Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar förstås alla åldrar ;)

      Radera
  2. Jag "Ernstade" lite med hyacinter, mossa och grankvistar. Mycket ovanligt, men nu har de blommat över och det finns inte en enda hyacint kvar i affären...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker sådant där är jättemysigt att fixa med. Använder fönsterlaven som blir över efter att ha fixat adventsljusstaken, till krukor med hyacinter.
      Men visst har hyacinterna tagit slut ovanligt tidigt i år? Jag har absolut för mig att jag brukar köpa ett par precis veckan innan jul, men precis som du skriver är de helt slut i år.

      Radera