fredag 11 december 2015

I trolleland

Den där projektrabatten som är min, den ser sannerligen inte mycket ut för världen just nu. Jag tänker att den mår gott under vissna stänglar och löv. Hoppas på att rosorna som vissnade bums efter omplantering i höstas ändå kommer att ta sig. Och planerar vilka blommor jag vill plantera var. Det ska vara en organiserad vildvuxenhet, med en blandning av nytt och tidigare bevarat.

Vad händer nu då, under vintern? Jo förstår ni, stentrollen och deras husdjur håller på att etablera sig. Ett par känner ni kanske igen sedan tidigare -de har varit med på bild någon gång förut.

Sten har fått en liten kompis -Sture.

Vissa djur är lite skyggare, man får kika noga!

Sola står och solar sig dag ut och dag in. Frusen som hon är har hon fått både mössa och halsduk.

 Den här filuren har jag just ingen relation med. Hen är liksom högst naturlig och jag lurar på om hen bör få ögon eller ej...

Andra djur är inte alls lika skygga. Lilla nyckelpigan kryper gärna upp på stenen.
Så har vi det, i vår trädgård ;)

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag tror att de kommer att trivas sedan, när de får lite mer skydd av växtlighet :)

      Radera
  2. Helt i min smak! Hm, bör få ögon ... Alltså då kanske du sätter dem på fel ställe. Hen har ju redan ögon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men han ser ändå lite blind ut... Vi får väl se :)

      Radera
    2. Ja, det kom spontant, så det är nog en han...

      Radera
  3. Hm vad mysigt. Det får allt bli stentroll som tittar fram här ute vid Stjärnhusen. Vi har redan en tomte som kikar fram i en glugg på baksidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är för ögonblicket mycket förtjust i stentroll... Kan hända att det blir något mina stackars förskolebarn får göra så småningom :)

      Radera
    2. Kanske blir något Molly och Noah kan knopa fram

      Radera
    3. Noah målar gladeligen sten. Dock tveksamt om det är troll eller något annat han tillverkar ;)

      Radera