onsdag 23 december 2015

Ett Foto I Timmen

Idag har det varit efit. Det kändes som en strålande dag att fota... från början. Men allteftersom kom jag liksom av mig.
Nåja, det ska bli kul att se vad andra har för sig såhär, dagen före julafton. Men den vändan får bli först på juldagen :)

Runt sex
väntar tomten med tom skål. Han får dock vänta lite på sin morgongröt för vi ska både fixa morgonbestyren och leka lite först.
 Runt sju
har jag finfin dukhjälp.

Runt åtta
är jag ute med Cosmos så att han får "läsa tidningen".
 Runt nio
rattar jag Saaben mot Karlskogaland och är numera klok nog att inte fota samtidigt...

Runt tio (eller en stund efter)
födelsedagsfikar vi. Det är min mamma som fyller år så här dagen före julafton.

Runt elva
stiftar sonen bekantskap med sin mormors presenttomte.

Runt tolv
fylls det på spolarvätska i bilen.

Runt ett
passerar vi här och jag tackar mig själv för att vi bara har ett litet ärende och inte behöver gå in på den stora gallerian en dag som denna!
 Runt två
förundras jag över att ett så litet ärende kan ta så lång tid och lovar mig själv att aldrig någonsin igen ha något som helst ärende just detta datum.
 Runt tre
har jag precis satt en vörtbrödsdeg.
Stjärnan lyser så fint i fönstret och mörkret är i antågande.
 Runt fyra
klär vi granen. De där kulorna, de blänker och glittrar och är såååå fina.
Japp, och sedan har det griljerats kalkon och rimmats och slagits in klappar och lagats middag och pysslats och spelats massor av julmusik och nu minsann, nu har lugnet lagt sig alldeles totalt. Nu ska även jag sova... och inte en enda bild efter fyra blev det.

1 kommentar: