söndag 20 december 2015

Det årliga kolakoket

Vinterns standardämne måste handla om vintervädret... eller bristen på detsamma. 
Men traditionerna håller vi förstås vid liv alldeles oavsett väder. Därför for jag idag till mor och far i Karlskogaland för det årliga kolakoket. 

En liten spretig gran hade de fått tag på. Min mamma beskrev den som personlig ;) Här är pappa i full färd med att knipsa grenar innan den ska in.
 Och så kolorna då, förstås. Mamma kokar efter mormors recept och de blir riktigt goda. Sedan ska de lindas, alla trehundra. Och provsmakas ;)
Och tro det eller ej, men jag åkte helt själv. Lite konstigt att vara utan barn nästan en hel dag, men lite skönt också, att kunna sitta alldeles i lugn och ro. Och supermysigt att komma hem sedan!

2 kommentarer:

  1. Kola vågar jag mig inte på, då ryker nån fyllning! Själv gjorde jag chokladgodis igårkväll, men det blev helt misslyckat; alldeles, alldeles för stark chokladsmak. Kanske gör jag om det hela ikväll?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det bli för stark chokladsmak?!
      Kolorna får man suga på :)

      Radera