fredag 20 november 2015

Mormorsförmiddag och skogstur i skymningen

Idag har mormorn varit här. Igen.
Det är helt fantastiskt att ha sin mamma, och säkert sin mormor också, som kan komma på det här viset. Jag parkerade mig i soffan och pluggade till den där intressanta kursen om barns tal och språkutveckling.
Sonen och mormorn lekte och lagade mat. "Nu måste vi smaka" hörde jag då och då utifrån köket :)
Och så småningom flög vardagsrumsdörren upp och barnet kom inspringande och talade om att vi skulle äta. 

Som om inte det var nog, med en sådan toppenförmiddag, kom maken hem tidigt efter jobbet och vi kunde åka till skogen. 
Ett par minusgrader och lite snöpuder. Och det må se mysigt ut, men faktum är att Cosmos nog var den som uppskattade turen mest. OJ som han sprang!
Barnet däremot var föga imponerad av det här med vinterkläder i kombination med svårtillgänglig terräng... Skymmer tidigt gör det också. Men matsäck smakar förstås alltid bra. Och så är det fint att ha en pappa med starka armar så att man kan åka famn när benen bara snubblar.
 På kvällen pluggeriar jag vidare. Ackompanjerad av en högt snarkande, drömmande trasselrufstuss :)

2 kommentarer:

  1. molly hälsar att det är för mycket kläder och vad har detta vita för syfte. Det var bättre förr tycker min 1,5 åring ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, hon får medhåll av barnet här hemma. Alldeles för mycket kläder!

    SvaraRadera