fredag 27 november 2015

Jag är gift med en fyrtioåring

När jag för en tid sedan sade till min farmor:
-Fattar du att jag är gift med en karl som ska fylla fyrtio?!
Då kontrade hon med:
-Fattar du att jag har en son som är pensionär?!

Jag fnissar fortfarande åt det. 
För visst är allt relativt. 
Fyrtio, då är man ju liksom gubbe. Medelålders. 
På riktigt.
Och igår var alltså den stora dagen, dagen då min man fyllde fyrtio.
Han jobbade mest hela dagen, med konferens på eftermiddagen och kom för ovanlighetens skull hem med huvudvärk.
Hemma hade sonen och jag fixat middag, paella på farmors vis.
Och blåbärspaj till efterrätt.
Och paket. Och skattjakt (det är sådant man får stå ut med med mig som fru ;))
Efter att ha funnit sin skatt var huvudvärken som hokus pokus försvunnen. Jojo.
 Det stora firandet sker på söndag. Ingen fest eller så, men kalas för släkt och vänner. Smörgåstårta och lite kakor. I all enkelhet.
Så enkelt så att en del kommer att få sitta på golvet, för såna är vi. Turligt nog tror vi oss ha ett gäng sådana vänner också.
Mina föräldrar kan dock inte komma då, men dök in idag istället. Jag tyckte att bilden var lite rolig. Den lille mannen själ liksom uppmärksamheten. Mamma och pappa sjunger ja må han leva... man skulle kunna tro att det är barnbarnet som fyller år ;)

10 kommentarer:

  1. Hihi, men bilden är full av glädje! 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja absolut. Tror dessutom han är mer nöjd över att stå i centrum än vad pappan är ;)

      Radera
  2. Nej nej, 40 är bara light. Det sa mina barn när jag fyllde 40. Nu är du Tant Light! ;) :-D
    50 är det riktiga strecket, det då man blir Gammal, haha. :-)

    Grattis på Gubbe Light-dagen, herr Mossfolk! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag ska hälsa honom det :D

      Radera
  3. Hörru du du! 40 är ju rena ungdomen. Tänk på mig som är sambo med en 50 årig man. Då kan vi börja snacka medelålders ;-)

    Ja just det... hans sambo är ju också 50...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lustigt med åldrar, för när jag tänker på ålder i siffror, ja då har jag liksom en bild av vad som hör åldern till. När man däremot träffar människor för att umgås, arbeta etc, då tänker man (eller iaf jag) aldrig någonsin på ålder. Personlighet, erfarenheter, kompetens etc, men inte ålder.

      Radera
  4. Du hinner vänja dig! Rätt som det är fyller han femtio och sextio, och du kommer att undra hur det gick till.
    Fast... när jag skukle fylla fyrtio hade jag en rejäl ålderskris och tyckte att livet var slut. Tur att det gick över. Men åren går fortare än du tror, och snart är det dags för foträta skor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, någon ålderskris har jag inte sett skymten av. Och själv har jag heller absolut ingenting alls emot att bli äldre -efter alla dina beskrivningar av pensionärslivet börjar jag ju se fram emot det ;))

      Radera
  5. Ååå, hälsa och gratulera från oss i landet Halland! Själv har jag ju valt lammkött .., ett och ett halvt år yngre :)

    SvaraRadera