måndag 9 november 2015

Fullt ös

Det är inte det att blogglusten har fallit ifrån eller att kamerans minneskort är tomt på bilder. Inte heller att det inte händer något, sannerligen inte. Här är snarare fullt ös från morgon till kväll. Det är fantastiskt roligt men ganska intensivt med en ettåring i huset.
Samtidigt har jag börjat läsa en kurs på halvfart om barns tal och språkutveckling, så bums barnet har somnat ägnar jag tiden åt läsande och skrivande.
Ja och utöver det försöker vi oss på sådant som att sköta huset, kratta lövmattan i trädgården och vara en liten liten gnutta sociala...

I lördags var sonen och jag och hälsade på mormorn och morfarn. Där hände det en massa spännande saker. Morfarn oljade in tick tack och mormorn sydde en docka.

I söndags var det fars dag. När jag sett alla bilder på facebook förstår jag att jag inte tagit dagen på rätt sorts allvar. Här firas med någon liten present (som så fort Noah börjar skapa mer själv kommer att vara hemgjord) och kanske en lite trevligare frukost. Ingen dunderfrulle som är planerad i veckor och inget presentberg. Inte heller brakmiddag som krävt fyra timmars tillredningstid eller sedan länge förberedda aktiviteter.
Sonen gav dock sin pappa den allra bästa presenten. Han släpade upp pappan klockan fem... bara för att sedan gå och lägga sig med honom i sitt rum och tillsammanssova till halv nio!

6 kommentarer:

  1. Någon tyckte att det var mycket konstigt att "tick-tack" befann sig på bordet i köket. Den skju sitta på väggen i ett helt annat rum. Bäst att stå på behörigt avstånd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja han gör så konstiga saker den där morfarn :)

      Radera
  2. Ett av mina tidigaste barndomsminnen var att pappa renoverade en klocka om nätterna. Det var naturligtvis bara kväll, men jag fick alltid lägga mig när han började.

    Det låter livande att ni inte har falltif för köpmännens festdag! Här skickar barnen ett sms, och jag köper en frusen tårta... Inget mer till mors dag. Vi uppskattar varandra ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är trevligt med både mors- och fars dag och att alla tillfällen att fira ska tas tillvara på. Men de bästa firandena är de kravlösa. Tycker jag.

      Radera
  3. Jag instämmer! Men drömmer ändå om fina mors-dags-kort som aldrig kommer ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men lite firande vill jag ju ha!

      Radera