lördag 21 november 2015

Ett Foto I Timmen


Då var det dags igen, för efit. Eftersom vi nästa helg kommer att ha fullt upp är tanken att den här ska gå åt till såväl advents- som kalasförberedelser. Tro't eller ej, men jag planerar till och med att sätta upp julgardinerna. En hel vecka för tidigt! Däremot inga ljusstakar eller stjärnor än. Förstås.

Runt sex
vaknar jag ensam i sovrummet och förstår att jag fått sovmorgon. Typiskt nog känner jag mig jättevaken. Borde passa på att sova. Borde passa på att sova...

Runt åtta
kommer maken in och säger att frukosten är klar. Jag drar upp rullgardinen och möts av den här himlen.

Runt nio
då försöker vi oss på sådant som att ta julkort...
 Runt tio
har liten fått sin pappa att gå många många varv på gräsmattan.
 Runt elva
har pappan gått in och börjat jobba. Och av oss som är kvar ute är det visst bara jag som tycker att det är dags att gå och äta.
Runt tolv
tar jag ut saffrans/mandel/kokoskakorna som är mjöl-, mjölk-, och sockerfria ur ugnen. Jag blev hemskt nyfiken när jag hittade receptet. Men nä, de var inte värst goda. Någon annan kanske tycker bättre om dem än jag.
 Runt ett
serveras jag pannkaka med hemgjord blåbärssylt, mitt i skrivandet om små barn och estetik.

fortsättning följer...

6 kommentarer:

  1. Kikar inom och ser hur Din dag är :D

    SvaraRadera
  2. Oj, härligt många timmar ute. Och vilken otroligt vacker morgonhimmel! Frost och kallt här med!

    SvaraRadera
  3. Inne och kikar på din dag och dina bilder. Härligt att åka pulka! Är det snö ute så är det!

    Ha en skön söndag!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Så lång dagen blir när man går upp tidigt, inte konstigt att den tog slut redan kl 13 :-)

    SvaraRadera
  5. Såja, då har jag tittat in här också ,-) Tack och bock!

    SvaraRadera
  6. Men, vart tog fortsättningen vägen? Okej, jag får nöja mig så, ibland blir det inte som man tänkt. Frostigt och vackert det har ni, och även här var barnen ute och åkte skidor och pulka på frostiga helt snöfria gräsmattor. Ivern är stor#

    SvaraRadera