torsdag 19 november 2015

En torsdagsmorgon i bilder

En helt vanlig torsdagsmorgon mitt i november.
Mitt i, men ändå med lite föraning på advent. Det liksom ligger i luften, trots att det är drygt en vecka kvar.

Vi är som vanligt uppe med tuppen. I sin randiga Polarn och Pyret-pyjamas och Bamsemockasinerna från Lindex leker barnet på sitt rum. Klockan visar troligtvis på typ... sex.
Fåret har vi fått låna av sonens gudmors barn. Om fåret Bä inte var inriden tidigare är hen det garanterat nu!
 Tillsammansfrukost innan pappan far till jobbet. Ute spöregnar det och maken klagar över huvudvärk och jag serverar kaffe och erbjuder treo och skjuts till arbetet.
ÅH så LYXIGT det är att få vara hemma!
'
Lite senare, men ännu mörkt ute, ploppas det i köket. Ploppar och pussel är som mest populärt här just nu.
 Och jag plockar i ordning lite. Bakar en drömrulltårta till kalaset nästa vecka. Tänker att jag även borde slänga ihop någon småkaka till mormorn som kommer i morgon -hon är alltid kaksugen ;)
Ute har regnandet övergått till snö och jag blir alldeles vinterpirrig i kroppen! Ett litet tunt puderlager kommer innan det övergår till regn igen.
Och vips så är det förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar