söndag 22 november 2015

Dagen som kom av sig

Fast det gjorde den inte. Dagen alltså. Kom av sig. Däremot blev bilderna aldrig upplagda. Då, igår.

Vi var förstås ute en sväng till i det härliga vädret. Påklädningen tog så lång tid att hunden hann ge upp. Det är fördelen med ett barn -vi kan klä på i lugn och ro. Prata om vad vi gör. Och sedan kan vi bums gå ut innan han hinner bli tokvarm i alla sina kläder.
 Ja och maken han jobbade och jobbade.
 Vi hann rita lite också. Det här är fem-bilden tror jag :)
 Och jodå, gardinerna kom allt upp. En hel vecka för tidigt. Vi kallar dem vintergardiner ;)
I fönstret står några spretiga pelargoner och orkidéerna som fick alla sina blommor plockade...
Japp, så var det.

4 kommentarer:

  1. Jag har också vintergardiner. Några är uppsatta,
    andra ska upp nu i veckan.
    När barnbarnet och jag ritade i fredags blev det cirkelrörelser också.
    Roligt att följa utvecklingen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Det är efter att ha pratat med dig som det kändes legitimt att byta gardiner ;)

      Radera
  2. Jag har nog varit väldigt duktig på att klä på mina barn... Snabbt ska det här gå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tar tillfället i akt att verkligen inte behöva skynda. Vi pratar och fixar och man får mer än gärna prova själv. Ibland är sockan tokig och hamnar på handen och ibland hamnar vanten på tårna ;)

      Radera