måndag 9 november 2015

Bästa gudmodern

Idag har jag, för första gången i mitt liv, firat en dopdag.
Att det är första gången i mitt liv säger kanske lika mycket om vilken dålig gudmor jag själv är, som vilken fantastisk gudmor sonen har.
Idag har vi därför firat lite dopdag. Med en fin bok i paket. Med drömrulltårta. Med degande. Och med lek.
Inte för mitt liv kan jag föreställa mig en bättre gudmor till det allra käraste jag har!

Efteråt for jag på första hjälpen-kurs. Hela kvällen har ägnats åt att dunka föremål ur halsen på dockbebisar, samt göra hlr på dockor i olika storlekar. Och vi har pratat om risker i hemmet och om brand och drunkningsolyckor. Fortsättning följer om en vecka. Jag kan verkligen inte förstå att sådana utbildningar inte är obligatoriska (eller över huvud taget erbjuds) för förskolepersonal.
De borde dessutom vara fortlöpande med repetition en gång om året!

3 kommentarer:

  1. Jag gick en sån när barnen var små, och jag är säker på att min dotter gick den på nån utbildning - eller om det var sedan hon började jobba. Det var inte i egen regi. Kanske gör de olika på olika ställen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de gör säkert olika på olika ställen. Vi har gått brandutbildning och hlr på vuxna, men det är ju som inte riktigt samma sak...

      Radera
  2. Oj, nu blev jag alldeles rörd :) För övrigt är jag övertygad om att du är en utmärkt gudmor :)

    SvaraRadera