måndag 5 oktober 2015

Nya fina sockor

Utanför affären där vi brukar storhandla sitter en tiggare. Ja också, ska väl sägas, för det sitter förstås tiggare utanför alla affärer. Här är det en kvinna och bredvid sitter en liten skylt om att hon gärna tar emot restgarn. Dagarna i ända sitter hon nämligen där och stickar. Fina mössor och sockor läggs på hög.
Nu senast köpte vi ett par sockor till sonen. Jag skämdes lite, när jag stod där med min vagn alldeles full med varor. Sonen däremot, tänker inte riktigt i de banorna än. Han tittade lite avvaktande när jag försökte kommunicera, men vinkade sedan så nöjt när vi sa hejdå.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte köpa ett par åt oss också? Storlek 22, kanske du kan jämföra med Noaks fötter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan kika om hon har några. När vi var där var de här de enda som var så små. Men det går säkert att fråga henne om hon kan tänka sig att sticka ett par till annars :)

      Radera