fredag 30 oktober 2015

I kohagen

Idag körde vi en riktig heldag, med paus på mitten för lunch och middagslur :)
Eftermiddagen tillbringades vid det här fina gamla soldattorpet från tidigt 1800-tal. Jag kan tänka mig att där är mer folk andra tider på året, men nu på senhösten var vi alldeles själva på plats.

Vi var där med en familj från föräldragruppen och jag är himlans glad över att upptäcka nya fina platser i omnejden. För att komma till stugan fick man gå genom kohagen, ja stugan låg liksom mitt i. Turligt nog var korna kvar, trots att vi kom sent på säsongen.
"Mu" upprepade båda grabbarna grus.
I morgon hade vi tänkt oss en frukost i skogen, men nu tror jag bestämt att det får bli ett återbesök här i stället. Så mysigt!

4 kommentarer:

  1. Var är denna magiska plats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon mil utanför Hallsberg, på vägen mot Pålsboda :) På våren ska där tydligen vara fantastiska ängar och en mycket rik flora samt ett rikt fågelliv. Av det märktes förstås inte särskilt mycket nu.

      Radera
  2. Vad sägs som att träffas där på en onsdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan vi absolut, men frågan är om det inte är bättre att försöka få till en visit där till våren. Det ligger ju en bra bit från er och nu blir det ju mörkt så tidigt...

      Radera