tisdag 6 oktober 2015

Höstfärg

Jag älskar de här fina höstdagarna! Frosten i gräset om morgnarna, den friska luften och alla fantastiskt vackra färger!
Förra veckan var jag på en föreläsning om trädgårdsarbete. Där sades det att det var nu odlingsåret började. Landen skulle förberedas, vissa saker sättas och framförallt skulle vårplanen skissas upp. Jag tog fasta på det och håller nu som bäst på att fixa i ordning de pallkragar vi har, samt planera mitt projekt -den återupplivade perennrabbaten.

Samtidigt håller oktoberastrarna som bäst på att slå ut och lönnen fäller stora färggranna blad. Några fick bli till en krans på vår ytterdörr.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag önskar att jag finge en sån där stark lust att gå ut och höstgröva.... Den hade jag bara när vi bodde i Örebro, innan vi hade barn och trädgård. Sen försvann den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var ju omvänt. Jag har alltid tyckt om hösten och tycker att det är fantastiskt att ha en trädgård att höstfixa i :)

      Radera