lördag 24 oktober 2015

Hos gammelmormor

Idag packade vi in oss i bilen, jag, sonen och mina föräldrar, och begav oss till Ramnäs där såväl min mormor som min moster bor. Sonen, som vid det här laget är en luttrad bilåkare, fixade resan galant. Det gjorde föresten båda mina föräldrar också ;)

Min mormor, nittiotvå år, hade diskat iordning lite gamla leksaker, till barnets stora förtjusning. Bilar, flygplan och skojiga burkar att plocka med. Efter fyra egna barn och ett gäng barnbarn hade hon nu rutinerat också tänkt på att vika en tjock handduk och lägga som skydd över vassa hörn när barnbarnsbarnet kom på besök.
När vi åt vår medhavda lunch fick barnet sitta i samma stol som hans mamma satt i när hon var på besök som barn. Och som hans gammelmorbror satt i som liten. Den höll måttet än.
Tänkt att det lilla barnet har både sin gammelmormor och sin gammelfarmor i livet!

1 kommentar:

  1. Det är en stor ynnest att få umgås med den äldre generationen.Tänk att också barnet får det, det ger i massor i alla plan. T ex kan tro att man blir en bättre människa senare i livet.
    En underbar bild förresten.
    Miie

    SvaraRadera