söndag 4 oktober 2015

Familjesöndag

Idag har vi haft en riktig familjedag minsann. På förmiddagen besökte vi Children's upptäckarhuset här i Hallsberg. Mest för att det var gratis inträde och mamman var nyfiken.
Tyvärr var det inte alls som jag föreställt mig. Visserligen fanns det flera jättefina lekmiljöer och barnen där roade sig som bara den. Alltså inte alls fel... men ändå en besvikelse för en mamma som föreställt sig någon form av experimentverkstad. Nåja, barnet var nöjt.

Bilbana och tågbana, kök, café, discorum och så ett stallrum med både ko och häst. Någon bild på liten ryttare blev det dock inte eftersom han slet av sig hjälmen och kastade sig av trähästen i rödaste rappet. Hm...
 Ett affärsrum med hyllor, varor och förstås riktiga små kundvagnar. Ja och så ett tandläkarrum och ett doktorsrum -båda med riktiga saker. Rullatorn har farbror lånat därifrån. Den hade lite bångstyriga hjul och var lättast att dra bakåt ;)

På eftermiddagen for vi till skogen med familjen V.

Sonen fick en ny idol i Pontus och skulle göra precis som han. Här hackas det sten :)

Och för övrigt har han blivit en riktig hejare på att gå! Igår gick han från mina föräldrar, hela vägen till Ica och tillbaka. Ja och idag hade vi lämnat vagnen hemma vid skogsutflykten. Planen var att hjälpas åt att bära, men energin i benen räckte nästan hela vägen.

De större barnen hade också fullt upp. Isabelle är en riktig hejare på att klättra och Pontus har ögon för svamp. Klart svampkorgen ska med på skogsutflykt!


6 kommentarer:

  1. Låter som en riktig toppendag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om magen och jag spelat i samma liga hade det inte kunnat bli bättre :)

      Radera
  2. Och så fort det går! Snart cyklar han :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejnej, det tror jag att han hoppar över. Han gick ju på rullator direkt :D

      Radera
  3. Vad mycket ni hinner! Men när jag funderade på't då jag tittade på bilderna, drar jag mig till minnes att vi också hann en hel del när barnen var små. Speciellt med bara ett, tidiga morgnar ger ju längre dag... Numera hinner jag inte mycket alls om dagarna. Jag envisas med att tro att det beror på att tiden går fortare nu..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä det ser lätt ut så på bloggen. Egentligen har vi väldigt lugna dagar -inte alls så där som du som alltid har en massa projekt på g :)

      Radera