söndag 11 oktober 2015

Ett Foto I Timmen

Ulrika påminde igår om att det är efit idag. Tack!

Runt åtta
kommer maken in med frukost på sängen. Jag har fått sovmorgon!!! Något som jag för övrigt inte hade lärt mig att uppskatta innan jag fick barn ;)
 Runt nio
Provar jag nya gluten- och laktosfria kakrecept.
 Runt tio
har jag finfint sällskap i köket.
 Runt elva
tar jag bilder till den där hemsidan som jag fått ett infall att göra. Bäst att surfa på inspirationsvågen :)
 Runt tolv
har barnet precis lagt sig att sova middag. Cosmos passar också på.
Runt ett
snabbtittar jag på prinsdop på svt-play och känner att jag verkligen inte skulle velat vara i prinsessan Madeleines kläder.

Runt två
är jag i skogsstråket med Cosmos. Jag älskar hösten!
 Runt tre
har vi farit till Kumla för att hämta vår räfsa hos den här glade gossen och hans familj.
 Runt fyra
kör grabbarna grus med en radiostyrd nyckelpiga...
 Runt fem
försöker jag mig på det att kratta löv, men har ett drygt åttio centimeter högt sällskap som envisas med att springa rakt igenom mina lövhögar.
 Runt sex
äter vi middag vid köksbordet.
Och snipp snapp snut, där fick efit-dagen vara slut.

14 kommentarer:

  1. Söt hjälpreda i köket!

    SvaraRadera
  2. Kul med en hemsida! Jag äter ju glutenfritt sen länge och det går faktiskt riktigt bra. Som du vet är jag en lchf-are. Jag kommer att följa din hemsidan! Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se hur länge den utvecklas och finns kvar. Än så länge surfar jag som sagt på inspirationsvågen ;)

      Radera
  3. Baka är skoj, för att inte tala om vad gott blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mer förtjust i att baka än att äta kakorna ;) Fast numera bakas här inte alls lika ofta som förr.

      Radera
  4. Är det makrill i tomatsås på frukostmackorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Jag har som liksom snöat in lite på det nu. Det är så gott!

      Radera
  5. Gooooa mackor!! :-)
    Och världens sötaste busunge. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag slås som vanligt av hur mycket du hinner på en dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt en väldigt lugn dag. Kanske ser det mer ut när man dokumenterar den på det här viset...

      Radera
  7. Nej inte skulle jag byta till prinsessa heller, o jisses så stressad hon var när dottern for fram som en furie i det fina kapellet, haha. Och lagom till namngivningen började sonen gallskrika...inte lätt.
    Förstår att du inte uppskattat sovmorgon innan, nu får du kämpa några år, sen sover barnet sött halva förmiddagarna...
    Ha en fin höstvecka o tack för titten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja någonstans där i tonåren får vi kanske vara glada om vi ser honom före lunch... om han inte brås på mig, för jag var sannerligen aldrig svår att få ur sängen tidigt på morgonen :)

      Radera