torsdag 8 oktober 2015

Dagens funderingar

Fundering nummer ett: Trosskydd och bindor
Finns det någon som tycker att de luktar gott, alla dessa parfymerade som nu tycks ha tagit över i hyllorna? Jag tycker ärligt talat att det stinker vid den hyllan (ja ni får förlåta, alla ni som köper just de parfymerade). Eftersom de jag brukar köpa inte fanns idag fick jag stå och sniffa på paketen...

Fundering nummer två: Är pannkakor mat eller efterrätt
Vi är inte riktigt eniga här hemma. En av oss tycker att det är en utmärkt middag. Den andra att det är en bra efterrätt eller möjligtvis ett mellanmål. Hur som helst åt vi idag, för första gången, pannkakor till middag ikväll. Låt oss kalla det ett undantag.


13 kommentarer:

  1. Soppa + pannkaka blir en utmärkt middag. Bara pannkaka, hmm ... Näe, håller nog på mellanmål.
    Men gott är det!

    SvaraRadera
  2. Tror jag vet vem som tycker vad! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, och nu vet jag att du trodde alldeles fel ;)

      Radera
  3. Vi äter pannkaka som "ensamrätt", men det är ju en ganska klen måltid egentligen för man är ju snart hungrig igen. :-D

    Parfymerade bindor är helt galet, anser jag. Kan aldrig vara bra för kroppen.
    Parfymdoftkänslig är jag också så de går verkligen helt bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnet tyckte att det var en utmärkt ensamrätt! Han åt så många att han knappt orkade kvällsvällingen :D

      Parfymdoftkänslig eller inte så tycker jag att det luktar direkt illa... och förvånas över att de flesta faktiskt tycks vara parfymerade. Allwaysbindorna stinker så att det luktar vid hela hyllan i affären.

      Radera
  4. Plättar - som jag säger - är hur mycket middag som helst i mitt liv :)
    Parfymerade bindor är så fånigt så det är inte sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får väl tillstå att det funkade... även om jag fortfarande håller fast vid att det är mer en efterrätt ;)

      Radera
  5. Funkar som lunch om man har intagit en sen, lång och innehållsrik frukost, och sedan har en brakmiddag att vänta. I övrigt är det mellanmål eller efterrätt enligt mig.

    Barn är undantagna, och kan äta pannkakor lite hur som, och när som, det passar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja sonen åt så att jag trodde att det skulle börja spruta ur öronen :D

      Radera
  6. Min son gick hem till mormor efter skolan på lågstadiet, han berättar ännu om att han kunde få plättar med sylt till huvudrätt och nyponsoppa och grädde till efterrätt.... Och omvänt. Hon var lite lätt senil mot slutet, men barnen älskade förstås att gå dit.

    Vad gäller trosskydd så försökte svärmor lura mig att använda såna, de var så bra, sa hon. Men våtvarmt omslag ger mer fukt än det tar, så jag slutade tvärt. Jag visste inte ens att det finns parfyrmerade sorter. Vansinne! När jag var tonåring fanns det en parfymerad intimspray... Urk och blä. Det här låter lika illa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror ju förstås inte att man dör av att få efterrätt till middag någon gång då och då ;))

      Det som fascinerar mig med bindorna och trosskydden är att de verkligen måste sälja. Hyllorna är ju helt översållade av just parfymerade sorter...

      Radera
    2. Jag har sällan ärende till de hyllorna, och dessutom numera ett försämrat luktsinne, men jag blir nyfiken, så jag ska gå förbi där nästa gång!

      Radera
  7. Jag tycker pannkakor kan vara både huvudrätt och efterrätt så ni har båda rätt :)

    SvaraRadera